Van verzuimpreventie naar lange termijn gezondheidsoptimalisatie


Preventie is de sleutel

Gezonde werknemers zijn productievere werknemers. Met de invoering van de Modernisering Ziektewet (BeZaVa) is preventie nog belangrijker geworden. Hoe motiveer ik mijn medewerkers tot een duurzaam gezondere levensstijl? Op speelse wijze en met humor motiveert 2blossom uw medewerkers d.m.v. actuele informatie en geeft handvatten om zich een gezondere leefstijl eigen te maken.

Moderne uitdagingen

Ons voedings- en beweegpatroon zijn de afgelopen 50 jaar enorm veranderd. Nog nooit zaten we zoveel stil en ongemerkt zijn er tijdens het opkomen van de voedingsindustrie veel belastende en eenzijdige "voedings"producten in ons eetpatroon geslopen. Obesitas epidemie, burn-out, stress en welvaartsziekten zijn onderdeel geworden van ons dagelijkse taalgebruik. Het is vaak de combinatie van vlug vlug met een ongezonde leefstijl die deze ziekten veroorzaakt. Inmiddels weten we allemaal dat leefstijl de gezondheid beïnvloed. Alleen hoe verweef je een gezonde leefstijl met jouw volle, vaak jachtige leven & maak je geïnformeerde keuzes in een woud aan gezondheidsclaims.

Wat biedt 2blossom?

Eén Training bestaande uit twee onderdelen:

  • Van chair patatoe naar superspud: Hoe verhogen uw medewerkers met kleine leefstijlveranderingen hun NEAT (zie onder)?

  • Wat is nu gezond: Tijdens de gezondheidsadvies training krijgen uw medewerkers simpele handvatten om hun weg te vinden in het gezondheidsoerwoud. Het gaat hierbij om de balans en genieten van eten staat voorop.

Van chair patatoe naar superspud

30 Minuten bewegen per dag, High Intensity Training (HIT), bootcamp, staand werken, ook op bewegingsgebied komen er steeds nieuwe inzichten. Uit recent onderzoek blijkt dat HIT & constant gematigd bewegen het meeste effect hebben. Het laatste wordt ook wel de NEAT genoemd (non-exercise activity thermogenesis). Dit is de energie die we verbruiken bij triviale fysieke beweging zoals lopen, staan, tuinieren etc. Zelfs deze kleine activiteiten verhogen ons stofwisselingsniveau aanzienlijk. Mensen met fysiek werk hebben een hoge NEAT-score, kantoorwerkers een lage.

Wat is nu gezond

Superfoods, detoxen, voedselzandlopers en-piramides, kies bewust logo’s, biologisch-dynamisch, omega 3’s...voeding is hip!  Aan de ene kant is er een drang naar back to basic, aan de andere kant is er nog nooit zoveel keus, verleiding & tevens eenzijdig en bewerkt voedsel geweest. Een oerwoud aan meningen, halve waarheden en zich elkaar tegensprekende onderzoeken. Wat is nu gezond?

Inhoud training:

  • Praktische handvatten: leefstijl verandering begint met kleine veranderingen & prioritisering
  • De invloed van voeding op bloedsuiker en daarmee op het energieniveau en gezondheid
  • Praktische handvatten voor het herkennen van gezonde voeding
  • De invloed van stress op de spijsvertering

Prijzen, werkwijze & aanvullende informatie

Werkwijze:

  • Voor alle trainingen geldt een minimum van 6 deelnemers per training.
  • De training beslaat 1 dagdeel, +/- 3 uur.
  • Is afwisselend informatief en interactief/via experiential learning.
  • De training is eventueel uit te breiden met 2blossom's stress preventie training.


Prijzen: 

  • Bij het combineren van meerdere trainingen geldt een aantrekkelijke pakketkorting.
  • De training kost €175,- per deelnemer, inclusief hand-out/werkmap.

Meer weten? Vraag vrijblijvend een offerte aan!



Wat brengt deze training uw bedrijf:

  • Preventie van hart-en vaatziekten, obesitas en andere leefstijl gerelateerde aandoeningen. Fittere, gezondere werknemers en daardoor minder ziekteverzuim.
  • Medewerkers met een pro-actievere houding t.o.v. de eigen leefstijl door bewustwording & door kennis van gezonde voedings- en bewegingsgewoonten.
  • Medewerkers die gemotiveerd zijn om hun leefstijl duurzaam te verbeteren en die gezonder blijven.
  • Medewerkers die meer gaan bewegen en daardoor gezonder, blijer én gemotiveerder zijn.
  • Een bijdrage aan een positieve werksfeer door het signaal dat het welbevinden van uw medewerkers belangrijk is.



Voeding & ontspanning

Omdat het moderne leven als een rat race kan voelen is er speciale aandacht voor de invloed van stress op de spijsvertering. Ook kijken we kort naar de combinatie stress & voeding. Hoe kun je voeding inzetten opdat het bijdraagt aan ontspanning? Het allerbelangrijkste is de balans. Het gaat er om van eten te genieten. Tijdens deze training gaan we op verkenning in dat oerwoud, kappen we door een wildgroei aan claims heen. Gaan we back to basic en krijgen uw medewerkers wat simpele handvatten om hun weg te vinden in het voedingsoerwoud.

Terug naar boerenlogica

Wat is nu gezond? In de basis is dat voor iedereen gelijk. Genoeg groenten, fruit, matig met suiker en snacks, dat weten we allemaal. Maar tegenwoordig is het lastig om door alle logo’s heen nog te snappen wat gezond is. Logo’s spreken niet altijd de waarheid. Er zit een grote industrie achter met grote belangen. Gezonde keus, is dat zo? Het zweet breekt u al bij voorbaat uit: “Oh nee, als ik eenmaal de ingredientenlijsten ga lezen dan durf ik niks meer te eten, ik begin er maar niet eens aan..! Ik doe het zo goed met light-producten en vet arm, of toch niet...?

Referenties

Virginie Wagenaar- Product Manager Elsevier

"Het speeddate consult was erg zinvol. Door middel van een aantal duidelijke adviezen kan ik mijn voedingspatroon al (veel) gezonder inrichten. Gelukkig zijn de tips erg gemakkelijk te realiseren en merk ik na een week al dit ik meer energie heb gedurende de namiddag."

Ana Cuenca Cobos - Sr. accountmanager Reed Business Information

"De speeddate gezondheidsadvies met Laura heb ik als zeer prettig ervaren. Zij is deskundig, luistert goed en vult geen dingen voor mij in. Zij heeft mij goede tips gegeven die ik direct in praktijk kan toepassen en daarnaast een aantal recepten die gemakkelijk te bereiden, voedzaam en lekker zijn."

Arthur J.F. van de Kamp - Creative Director at PR STUNT BV

"2Blossom's stoelmassages zijn in één woord geweldig. In 20 minuten ben ik volledig ontspannen en heb ik genoeg energie voor de rest van mijn werkweek. 2Blossoms massages dragen bij aan een fijn werkklimaat. In 2015 werden we 'a great place to work', mijnsinziens mede door 2blossom."


Koffie, bepaalde energy drinks en nicotine zetten het interne “fight or flight” systeem aan. Ook al hebben we onszelf psychologisch geconditioneerd dat het een moment van rust is, in werkelijkheid levert het ons lichaam inwendig stress op. Koffie met mate dus, zeker als je stress hebt - hoe verleidelijk ook.

Hebben uw medewerkers nek/schouder klachten?

Stoelmassage is een bewezen effectieve manier om hoofdpijn, rug en/of nek klachten tegen te gaan en te voorkomen. Meer weten over hoe stoelmassages werken? Neem dan een kijkje op onze stoelmassage pagina.

Over mij

2blossom heeft één stevige wortel: Laura Hoekstra, 'gezondheidsambassadeur'. Zij volgde de HBO opleiding tot integratief gezondheidstherapeut.
Als gezondheids/voedingskundige & coach werkt zij vanuit de holistische visie dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn. De uitdaging ligt er in de balans te vinden. "Dat is mijn passie, het beste uit mensen halen".

meer over mij
  • Copyright © 2017 2blossom - alle rechten gereserveerd
Om kwaliteit te borgen is 2blossom aangesloten
bij de beroepgroep NWP en koepelorganisatie KAB beroepsgroep NWP